نرده و حصار مجتمع های مسکونی، اداری، آموزشی و صنعتی

حصارکشی مجتمع های مسکونی، اداری، آموزشی و صنعتی

محصولات نوین حصار برای اولین بار در کشور توسط این کارخانه به عنوان جایگزینی مناسب برای نرده های پروفیلی سنتی جهت نرده گذاری محوطه پروژه های مسکونی، اداری، آموزشی و صنعتی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. با توجه به مزایای فوق العاده این محصول در کاربردهای مسکونی از قبیل قیمت تمام شده در حدود ۶۰% نرده های سنتی، غیرقابل صعود بودن جداکننده ها، پوشش محافظ با دوام بالا و ظرافت و هم خوانی این نرده با فضای سبز پروژه های مسکونی، محصولات نوین حصار با استقبال بسیار خوبی از طرف مشتریان مواجه گردیده است.کارخانه جات تولیدی نوین حصار اولین تولیدکننده حصارهای پیش ساخته میلگردی با بیش از ۱۰ سال سابقه تولید این محصولات تنها دارنده گواهینامه استاندارد می باشد.

در حال حاضر بسیاری از پروژه های انبوه سازی و شخصی، مسکونی، شهرداری ها و دانشگاه ها و شهرک صنعتی در کشور در حال استفاده از محصولات نوین حصار می باشند.

نرده های حفاظتی یکی از روش های ایجاد امنیت برای کودکان،افراد و حیوانات خانگی است و همچنین در مرزبندی فضاهای مسکونی،اداری،آموزشی و صنعتی نیز موثر است.

جهت محصورسازی مجتمع های مسکونی، اداری، آموزشی و صنعتی میتوان ازانواع نرده های فلزی، چوبی و دیوارهای بتنی آجری و سنگی استفاده نمود که در ادامه به بررسی تمامی این موارد می پردازیم.

از انواع نرده های فلزی میتوان به نرده های میلگردی پیش ساخته(تولید نوین حصار) و نرده های پروفیلی سنتی و همچنین از انواع دیوارهای بتنی میتوان به دیوارهای بتنی پیش ساخته و دیوار بتنی درجا (پایه کار) اشاره نمود.

برای حصارکشی مجتمع های مسکونی، اداری، آموزشی و صنعتی با استفاده از انواع نرده های فلزی، چوبی و انواع دیوارهای بتنی، آجری و سنگی چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟

۱- هزینه

در بررسی فاکتور هزینه می بایست به سهولت و قیمت تهیه مصالح و مواد اولیه و تجهیزات لازم توجه نمود. زیرا موارد ذکرشده در برآورد هزینه ها با توجه به موقعیت مکانی و زمانی و بهینه نمودن پروژه به لحاظ اجرا بسیار حائز اهمیت می باشند.

در برآورد هزینه های اجرا و نصب میتوان انواع دیوارهای بتنی و آجری و سنگی درجا(پایه کار) را در یک رده تقسیم بندی کنیم؛ زیرا جهت محصورسازی با این موارد باید هزینه تهیه مصالح، انتقال مصالح به محل اجرا و نصب و ساخت این دیوارها در محل در نظر گرفته شوند که موارد گفته شده از هزینه های محصورسازی با نرده های پیش ساخته فلزی کاسته می شوند.

همچنین در مقایسه برآورد هزینه های محصورسازی با نرده های پیش ساخته میلگردی فلزی نوین حصار و نرده های پروفیلی سنتی، نرده های پیش ساخته بسیار مقرون به صرفه تر هستند. زیرا حصار پیش ساخته میلگردی نوین حصار دارای رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیکی می باشد که نیاز به تمدید سالانه رنگ آمیزی ندارند و این نوع نرده ها باید در مدت زمان کوتاه تری مجدد رنگ آمیزی شوند و مسلما این عمل نیازمند نیروی انسانی و تهیه پوشش رنگ و در نتیجه بالارفتن هزینه های جانبی نگهداری می باشد.

همچنین نرده های چوبی هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به نرده های پیش ساخته میلگردی نوین حصار دارند زیرا:

۱-در طی زمان فاسد می شوند

 ۲-مستعد رشد خزه و جلبک هستند

 ۳-در شرایط جوی مهاجم مقاومت پایین تری دارند

۴- دربرخی گونه های چوبی نیاز به نقاشی و یا پرداخت های دوره ای دارند

۵-محلی برای جذب آفات بوده و موریانه و مورچه را به خود جذب می کنند

۶-قابل اشتعال هستند

 

۲- سهولت نصب و اجرا

دیوارهای بتنی،آجری و سنگی درجا(پایه کار) نیازمند نیروی انسانی،تجهیزات و مصالح و ماشین آلات می باشد. تصور کنید که برای محصورسازی و یا دیوارکشی یک منطقه دورافتاده تصمیم به اجرای انواع این دیوارها گرفته اید، اولا هزینه حمل تمامی مواد و مصالح و تجیهزات چند برابر خواهد بود. دوما با در دسترس نبودن برخی تجهیزات و ماشین آلات سهولت و صعوبت کار دوچندان می شود. بنابراین این دیوارها گزینه ی مناسبی برای انتخاب نیستند. بنابراین بهتر است که از انواع نرده های پیش ساخته فلزی یا چوبی و یا دیوارهای پیش ساخته بتنی استفاده نمود.

 

۳- مقاومت

استراتژی تیم تحقیق و توسعه کارخانه جات تولیدی نوین حصار جهت تامین مقاومت کافی نرده ها شامل دو حالت می باشد:

۱-طراحی خم مقاومتی در بدنه نرده    

۲-طراحی پانل نرده با میلگرد دوبل با قط ۶ میلی متر

در فرآیند تولید حصارهای پیش ساخته نوین حصار در لحظه ایجاد قوس الکتریکی نقاط جوش با الکترود مسی با فشار ۱۲۰ کیلو نیوتن بر هر نقطه جوش میلگردهای افقی و عمودی را به هم فشرده بنابراین قدرت تحمل بار هر نقطه جوش معادل ۱۲۰۰ نیوتن می باشد.

با در نظر گرفتن اینکه وزن حصارهای میلگردی نسبت به دیوارهای بتنی و آجری و سایر حصارهای فلزی سبک تر بوده و حجم کمتری را اشغال می کنند، اما مقاومتشان با مقاومت سایر موارد ذکرشده برابری می کند.

۴- غیرقابل صعود بودن و مدت زمان عبور

مطابق تست زمان عبور شرکت بتا فنس آلمان حصارهای میلگردی امنیتی با ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه زمان تخریب و عبور در مقایسه با حصارهای پیش ساخته بتنی و با زمان عبور ۱۳ ثانیه و نرده های پروفیلی با زمان عبور ۱۲ ثانیه، رکورد دار بیشترین زمان عبور می باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر افزایش زمان عبور در تخریب حصارهای پیش ساخته میلگردی نوین حصار فاکتور غیرقابل صعود بودن از این حصارها به علت طراحی منحصر به فرد پانل نرده با بافت فشرده از جمله دیگر مزایای این نرده ها می باشد.

نرده و فنس پیشنهادی مجتمع های اداری، مسکونی

فنس مدل LR


فنس مدل SR

فنس مدل LA


فنس مدل SA

فنس مدل LW


فنس مدل SW

فنس مدل LAW

فنس مدل SAW

فنس مدل LZ

فنس مدل SZ