نرده و حصار کانال ها، مسیل ها، رودخانه ها و دریاچه ها

حصارکشی کانال ها، مسیل ها، رودخانه ها و دریاچه ها

رودخانه ها مجراهایی طبیعی هستند که آب به طور دائم با فضلی در آنها جریان داشته باشند و جریان آب بدون دخالت انسان در این مسیل ایجاد شده باشد. سالانه با بارش های حوی در حومه اکثر رودخانه های بزرگ حوادثی مانند: سیلاب ها، آبگرفتگی معابر، تخریب زمین های کشاورزی و منازل روستایی حومه انواع حوادثی که خطرات جانی و مالی را دربردارند، اتفاق میفتند و توصیه همیشگی ارگان های دولتی(آبخیرداری، آب خان داری، شهرداری ها، استانداری و…) در زمان بارندگی های شدید به تمامی شهروندان دوری از مسیرهای رودخانه ای و مسیل ها و کانال ها بوده است. همچنین یکی از اقدامات مهم مسئولین این ارگانها در نظر گرفتن جداره های ایمن و مقاوم در برابر خطرات احتمالی در حریم این رودخانه ها می باشد و لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از ورود اشخاص به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها ، شبکه های زهکشی و لوله های آبرسانی باید تمهیداتی اتخاذ گردد. ضرورت ایمن سازی کانالها و مسیلهای شهری نیز در مقابل ورود غیرمجاز یا سقوط شهروندان علی الخصوص اطفال به داخل این منابع روباز از دغدغه های مدیران محترم شهری بوده است؛ که کارخانه جات تولیدی نوین حصار با شناسایی آن قدام به ارائه راهکار به روز، ارزان و بهینه جهت پاسخگویی به این نیاز نموده است. در این جهت طیف گسترده ای از محصولات فنس های مشبک نوین حصار با خصوصیات منحصر به فرد ذاتی خود مانند قیمت تمام شده کمتر از گزینه های سنتی، تنوع در ارتفاع، بافت ظریف وچشم انداز، همخوان با مبلمان شهری، مقاومت وغیرقابل صعود بودن و در نهایت پوشش محافظ بسیار مقاوم توانسته است به عنوان جایگزین مناسبی برای فنس های سنتی پروفیلی، جهت ایمن سازی کانال های روزباز، مسیل ها و مخازن روباز ذخیره آب، مورد استفاده مدیران محترم شهری قرار گیرند.

برای ایمن سازی حریم جاده های کنار رودخانه ای که معمولا از نیوجرسی های بتنی با هزینه های بالا توسط ارگان های راهداری استفاده می شود میتوان از جایگزین های اقتصادی تری مانند فنس های مشبک میلگردی استفاده نمود. فنس های تولیدی نوین حصار با تولید انبوه طبق استاندارد ملی شماره ۱۹۹۳۱ توانسته است جایگاه خود را در میان سایر جداره های مقاوم سازی حریم راه مطرح نماید.

فنس های نوین حصار چه مزیت هایی دارند؟

۱-دارنده گواهینامه استاندارد ملی ایران: مطابق این استاندارد ابعاد چشمه ها به گونه ای طراحی شده که مقاومت کافی در برابر انواع ضربات وارده را داشته باشد. استاندارد شماره  ۱۹۹۳۱ و ۲۱۱۳۲ می باشد.

۲-پوشش و رنگ محافظ مقاوم: رنگ مورد استفاده بر روی محصولات نوین حصار از نوع رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای می باشد. همچنین در صورت نیاز و با توجه به شرایط جوی سایت پروژه این فنس ها قابلیت تولید با پوشش محافظ گالوانیزه را نیز دارند.

استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای کارفرمایان و پیمانکاران را از رنگ آمیزی دوره ای سالانه بی نیاز می کند. تنوع در طیف رنگی مورد استفاده در خط تولید نوین حصار بالا می باشد و خریداران با هر سلیقه ای می توانند پوشش رنگ مناسب خود را نتخاب نمایند.

رنگ های مورد استفاده در حریم کانالها و رودخانه ها و دریاچه ها معمولا به گونه ای انتخاب می شوند که در عین زیبایی بصری و چشم نواز بودن همراه با منظره ی طبیعی، سازگار با محیط باشد. رنگ های پیشنهادی برای این کاربری، رنگ های زرد به شماره ۱۰۲۱ و رنگ سبز به شماره ۶۰۰۵ و ۶۰۲۹ و ۶۰۱۸ میباشد.

فنس مناسب کانال ها و مسیل ها

۳-مشبک بودن پانل فنس: دیواره سازی حریم مسیل ها طبق آیین نامه ی مربوط به تعیین بستر و حریم رودخانه ها، انحار و مسیل ها و شبکه های آبیاری زهکشی می بایست به نحوی انجام شود که حداکثر طیغان معمولی در رودخانه یا نحر طبیعی قادر به عبور باشد. که فنس های تولیدی نوین حصار با قابلیت مشبک بودن این امکان را در حومه رودخانه ها و مسیل ها بوجود می آورد.

۴-تولید و نصب سریع واجرای آسان:  گروه تولیدی صنعتی نوین حصار با بیش از ۱۰ سال سابقه ی تولید و با بهره گیری از ماشین آلات تمام اتوماتیک سرعت تولید بالا و قابلیت تولید انبوه را دارد و با توجه به طراحی تخصصی و پیش ساخته بودن فنس ها به راحتی قابل نصب و اجرا خواهند بود.

۵-تامین مقاومت و ایمنی کافی در برابر نیروهای وارده: با توجه به حجم بارش های سالیانه و متغیربودن دبی ورودی و خروجی(از ۱۵ الی ۱۵ متر مکعب در ثانیه) بار نیروهای وارده به جداره های حریم رودخانه ها متغیر می باشد، لیکن طراحی ویژه فنس های مشبک میلگردی نوین حصار پاسخگوی مقابله با میانگین بار نیروهای وارده می باشد.

۶-ضمانت نامه پوشش: فنس های تولیدی نوین حصار با پوشش گالوانیزه و رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای دارای گارانتی ۱۰ الی ۳۰ ساله می باشند با توجه به اینکه در حریم رودخانه ها فنس ها در معرض برخورد آب و اکسیده شدن توسط رطوبت بالای هوا می باشند استفاده از پوشش محافظ گالوانیزه در این کاربری ها الزامی می باشند.

۷-هزینه های تمام شده مقرون به صرفه: برای مرزبندی حریم رودخانه ها از جاده ها و مناطق مسکونی و گذرگاه ها جهت جلوگیری از صدمات مالی و جانی به شهروندان از انواع جداره های آجری، بتنی، فنس های پروفیلی سنتی، فنس های توری مرغی استفاده می شود. جداره های بتنی با هزینه ساخت و اجرای بالا ، ارزش خرید پایین تری نسبت به انواع فنس ها دارد.در مقایسه ریالی فنس های تولیدی نوین حصار و سایر فنس های موجود در بازار مانند فنس های توری مرغی و … فاکتورهایی از جمله هزینه های تعمیر و نگهداری پس از نصب و تامین مقاومت کافی حائز اهمیت هستند.فنس های میلگردی پیش ساخته نوین حصار این برتری ها را نسبت به سایر فنس ها دارا می باشد لیکن به لحاظ قیمت با سایر فنس های سبک موجود در بازار برابری می کند.

                                                                                     برای اطلاعات بیشتر در مورد فنس مقاله فنس یا حصار میلگردی چیست را مطالعه بفرمایید

 

مدل فنس پیشنهادی نوین حصار

فنس های مدل LR  وSR و LAW و LZو  LA مناسب این کاربری و حصارکشی اطراف مسیل ها و رودخانه ها می باشد.

این مدل فنس ها قابلیت تولید از ارتفاع ۷۵ سانتی متر الی ۳ متر را دارند.

فنس های مدل LR و SR با خم مقاومتی در بدنه پانل طراحی شده اند که این امر مقاومت فنس را در برابر ضربات و نیروهای وارده دوچندان می کند. همچنین فنس های مدل LA و LZ و LAW با بهره گیری از سیستم مش وایرینگ از میلگردهای تقویت شده افقی(نمره ۶) و میلگردهای عمودی(نمره ۵) طراحی شده اند.

لازم به ذکر است این مدل فنس ها بصورت فنس های کلاسیک با ظاهر گل شکل در قسمت فوقانی پانل طراحی شده اند که زیبایی بصری فنس ها را در محیط های شهری و حومه شهر دوچندان می کند. همچنین فنس مدل LAW با ظاهری موجی شکل برای حصارکشی در متراژهای بالا ظاهری زیبا در طول مسیر ایجاد می کند.

فنس مناسب کانال

نرده و فنس پیشنهادی کانالها و مسیل ها

فنس مدل LR


فنس مدل SR

فنس مدل LA


فنس مدل SA

فنس مدل LAW

فنس مدل LZ