نرده های حفاظتی | محافظ حریم فرودگاه ها

کاربرد نرده فرودگاهی

محصورسازی فرودگاه ها همواره یکی از نکات قابل توجه در ساخت فضاهای فرودگاهی تا به امروز بوده است. پیش تر با توجه به جای خالی این محصول در کشور و نیاز به آن با واردات از کشورهای خارجی و یا با مصالح نامناسب پر شده بود. امروزه با توجه به تولید انبوه نرده های مشبک میلگردی توسط کارخانه جات تولیدی نوین حصار جداکننده ای ایمن، مقرون به صرفه و بادوام جهت نرده گذاری سایت های فرودگاهی قرار گرفته است.

امتیازات منحصر به فرد این محصول اطمینان خاطر و رضایت و رضایت مدیران مصرف کننده را تضمین خواهد کرد. تردد زیاد افراد و مسافرین در فرودگاه ها نیاز فضای فرودگاهی به محصورسازی و ایجاد امنیت در گذرگاه ها و راه پله ها را ایجاد کرده است.

حصار انتخابی جهت تامین ایمنی و حصارکشی باید دوام و مقاومت کافی و دارای جلوه ظاهری زیبا برای زیباسازی فضای فرودگاهی باشد.

کاربرد حصار و نرده میلگردی در فضاهای فرودگاهی

حریم فرودگاه ها را می توان به طور کلی به دو حوزه پیرامونی فرودگاه و حوزه داخلی فرودگاه تقسیم بندی کرد.

۱-حوزه پیرامونی فرودگاه: اراضی تحت تصرف فرودگاه نیازمند حصارکشی یا نرده گذاری مناسب برای دور تا دور این فضا می باشد.

تمامی فعالیت های زمینی فرودگاهی اعم از باربری ها و ایجاد فضاها و ساختمان های مختلف فرودگاهی در حریم این اراضی قرار دارند.

بنابراین حصارکشی پیرامونی این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۲-حوزه داخلی فرودگاهی: برای پارتیشن بندی و جداسازی بخش های مختلف و یا ساختمان های موجود در فضاهای فرودگاهی می توانیم از جداسازهایی ماننده حصار و یا دیوارها استفاده کنیم. یکی از مزایای استفاده از حصار بجای استفاده از انواع دیوار قابلیت دید در سمت دیگر می باشد که این مزیت با محصورسازی توسط انواع دیوار امکان پذیر نمی باشد.

حصار مورد استفاده برای حصارکشی  فضاهای فرودگاهی نیازمند مقاومت و دوام رنگ و پوشش، زیبایی ظاهری، غیرقابل صعود بودن، استاندارد بودن مدل نرده و مقرون به صرفه بودن می باشد.

همچنین برای ایمن سازی محل های تردد عابرین و انواع گذرگاه ها می بایست از حصارهای استاندارد و ایمن و مقاوم استفاده نمود.

کارخانه جات تولیدی نوین حصار با بهره گیری از ماشین آلات تمام اتوماتیک و امکان تولید انبوه جوابگوی نیاز حصارکشی فضاهای فرودگاهی می باشد.

 از دیگر مزایای حصارهای SR وSE-L وSE-V با توجه به اینکه قابلیت تولید در اتفاعات بالا را دارند، غیرقابل صعود بودن این نوع نرده هاست.زیرا علاوه بر اینکه سیم خاردارهای الحاقی در قسمت فوقانی این نوع حصارها مانع از عبور متجاوزین می شود، چشمه های پانل این نوع حصارها به صورت  فشرده طراحی شده اند که به علت نداشتن جای پا، امکان بالا رفتن از این نوع حصارها وجود ندارد.

حوزه های داخلی و فرودگاه ها همواره توسط مقامات ذیصلاح فرودگاهی تحت کنترل می باشند، لذا مسئولین از نظر رعایت ضوابط و استانداردها با مشکلاتی از جمله: خطرات مواجه هواپیماها اراضی این کاربری و مزاحمت ها برای ساکنین و مالکین اطراف و فرودگاه ها مواجه هستند.

حصارکشی حوزه های داخلی و پیرامونی فرودگاه ها می تواند برخی از این خطرات مواجه با هواپیماها و فضاهای داخلی این اراضی را تا حد زیادی کاهش دهد.

نرده های میلگردی نوین حصار چه مزیتی نسبت به سایر نرده ها و جداره ها دارند؟

گروه صنعتی نوین حصاراولین تولیدکننده نرده های مشبک میلگردی و تنها دارنده گواهینامه استاندارد ملی به شماره ۱۹۹۳۱ و ۲۱۱۳۲ می باشد.

تولید نرده های مشبک میلگردی در نوین حصار با در اختیار داشتن رال متنوع رنگ بندی این امکان را برای مدیران فضاهای فرودگاهی جهت انتخاب نرده ای زیبا و متناسب و سازگار با محیط فرودگاهی فراهم آورده است.

طراحی پانل های نرده های فرودگاهی نوین حصار به گونه ای است که دربرگیرنده مقاومت و دوام کافی می باشند. وجود خم مقاومتی در بدنه پانل و استفاده از میلگردهای نمره ی ۵ و ۶ مقاومت این نرده ها را در برابر انواع ضربات احتمالی تامین می کند.

نرده های مدل SR  قابلیت نصب انواع الحاقیات مانند دستک ها امنیتی L شکل و V شکل جهت نصب سیم خاردار و مرتفع نمودن نرده ها را دارا می باشند.

نرده های مدل SE-L با دستکL شکل در قسمت فوقانی نرده، نرده های نیمه امنیتی و مدل ها SE-V با دستکV  شکل در قسمت فوقانی نرده با امکان نصب انواع سیم خاردار حلقوی، نرده در رده امنیتی به شمار می آید.

 با توجه به اینکه متراژ موردنیاز محصورسازی فضاهای فرودگاهی بالا می باشد نرده انتخابی باید به گونه ای انتخاب شود که هزینه های تعمیر و نگهداری سالانه به حداقل برسد.

نرده های مشبک میلگردی نوین حصار با انواع پوشش گالوانیزه و رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای طراحی شده اند و پوشش نرده را بین ۱۰ الی ۳۰ سال گارانتی و تضمین می کند و نیاز به هزینه های سالیانه رنگ آمیزی ندارند.

همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در انتخاب نرده فرودگاهی هزینه های تمام شده، تهیه نصب و اجرا می باشد. حصارهای تولیدی ما به علت سبک سازی به هنگام طراحی و پیش ساخته بودن بسیار مقرون به صرفه به جهت تهیه و اجرا می باشند. برای نصب و اجرای نرده های نوین حصارو کارگران عادی و نیمه فنی میتواننند به راحتی و بالاترین سرعت نسبت به نصب اقدام نمایند.

این در حالی است که هزینه های اجرای انواع جداره مانند دیوارهای بتنی یا نرده های پروفیلی بسیار بالا می باشد.

حصارهای میلگردی نوین حصار با داشتن قابلیت دید در سمت دیگر به کاربران و مسافرین حس فضای امنیتی را القا نمی کند زیرا طراحی این نوع حصارها بسیار سازگار با محیط می باشند و دیر بصری مناسبی را برای مسافرین به ارمغان می آوردند.

حصارهای پیشنهادی محافظ حریم فرودگاه ها:

                                                                                                                                                                                                                                                         حصار مدل Security-L

                                                                                                                                                                                                                حصار مدل Security-V