نرده و حصار شهربازی و زمین بازی کودکان

از چه فنس هایی در شهربازی و زمین های بازی کودکان استفاده می شود؟

فنس های نوین حصار با ایجاد محدودیت کامل در دسترسی، گزینه ی مناسبی جهت ایجاد محدودیت کامل در دسترسی، و ایجاد حفاظ در اطراف زمین های بازی کودکان و یا در شهربازی ها می باشد. این نوع فنس با تکیه بر بافت منحصر به فرد خود و غیرقابل صعود بودن، ظرافت و در عین حال مقاومت و پوشش محافظ مقاوم، گزینه ای برتر جهت ایجاد حصار جداکننده در فضاهای باز شهربازی ها و زمین های بازی کودکان می باشد.

شهربازی پارکی است که در محوطه داخلی آن وسایل و ماشین آلات سرگرمی و تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان توسط نهادهای مانند شهرداری ها یا ارگان های خصوصی بنا می شود. از انواع شهربازی ها میتوان به شهربازی های سرپوشیده و یا روزباز اشاره نمود. اکثر وسایل بازی مورد استفاده در شهربازی ها از نوع الکترونیکی هستند که در این وسایل نیازمند فضایی امن و محصور می باشند زیرا هر گونه برخورد یا احتمالات قابل وقوع به واسطه کودکان و یا بزرگسالان و خطرات وارده به دستگاه ها و انسان ها موجب خسارات غیرقابل جبران می باشد. بنابراین یکی از لوازم موردنیاز جهت حفظ ایمنی شهروندان و کودکان فنس با حصار می باشد. که برای حصارکشی جلوی پرتگاه ها، وسایل بازی، دستگاه ها و تجهیزات شهربازی و جداسازی بخش های مختلف پارک مانند: اتاق تیراندازی، حومه چرخ و فلک، ترن هوایی، مسیر قطار، تاب گردان، پیست ماشین برقی، پیست رالی و همچنین برای ایجاد فضای صف های انتظار و صف های خرید بلیط و گیت های ورود و خروج و بوفه، مورد استفاده قرار می گیرد. گروه صنعتی نوین حصار با بیش از ۱۰ سال سابقه ی تولید انبوه فنس های میلگردی پیش ساخته پیشنهادی مناسب جهت فنس کشی این نوع اماکن می باشد.

رنگ های جذاب برای کودکان

با توجه به محیط بازی شاد و حضور کودکان رنگهای پیشنهادی برای نرده های شهربازی، از رنگهای سبز RAL6005 ، زرد RAL1021 ، قرمز  RAL302 ، آبی RAL5005 ، نارنجی RAL 2004 برای پانل ها و پایه ها می توان در نظر گرفت.

رنگ مورد استفاده بر روی فنس های پیش ساخته نوین حصار رنگ پودری الکترواستاتیکی کوره ای می باشد که این رنگ در آزمایشگاه خط تولید نوین حصار مورد آزمایش انواع تست ها شامل: تست مه نمکی، UV، تست با دستگاه مرغک، قرار گرفته و مورد تایید سازمان استاندارد ملی ایران می باشد.

پوشش رنگ فنس های نوین حصار دارای ۵ الی ۳۰ سال گارانتی می باشد.

پوشش پلیمری روی مفتول های پانل فنس باید دارای قابلیت اثبات شده جهت انطباق با الزاماتی همچون در معرض بودن پاشش نمک و اشعه فرابنفش باشد. پوشش پلیمری می بایست پس از ۱۰۰۰ ساعت در معرض پاشش نمک هیچ اثری را بر طبق آیین نامه B711 نشان ندهد.

همچنین پوشش پلیمری نباید هیچ اثری از قرارگیری در معرض نور فرابنفش را با آزمون قرارگیری در معرض ۱۰۰۰ ساعت با استفاده از دستگاه استاندارد، هنگام آزمون بر طبق آیین نامه B1499 نشان دهد. پوشش پلیمر باید آنگونه به مفتول بچسبد که پوشش وقتی بر طبق آزمون های گفته شده تست شود بجای اینکه از مفتول جدا گردد بشکند. همچنین مفتول پوشش داده شده با پلیمر هنگامی که در معرض یک خمش ۳۶۰ درجه حول یک میله (مرغک) با ۱۰ برابر مفتول قرار بگیرد نباید شکست یا ترک هایی را درون پوشش پلیمر نمایان سازد.

نرده های مناسب شهربازی و زمین های بازی کودکان در سبد محصولات نوین حصار:

از رایج ترین نرده های موجود در سبد محصولات نوین حصار جهت محصورسازی زمین های بازی کودکان و شهربازی می توان به نرده های مدل LA، LR، LAW اشاره نمود.

مزیت کاربردی این مدل نرده ها به جهت گل شکل بودن قسمت فوقانی پانل کلاسیک این نرده ها می باشد که دارای ظاهری زیبا و بدون خطر صدمات جسمانی به کودکان می باشد.

برای محصورسازی اطراف دستگاه های بازی که انواع خطرات برق گرفتگی و صدمات جسمانی را دارند می توان از مدل نرده های نیمه امنیتی و امنیتی مدل SE-L و SE-V جهت کاهش این خطرات استفاده نمود.

همچنین مدل نرده های ذکرشده قابلیت تولید از ارتفاع ۷۵ سانتی متر الی ۳ متر را دارا می باشند که به واسطه ی این مزیت این فنس ها غیرقابل صعود می باشند.

با توجه به اینکه این مدل فنس ها قابلیت دید در سمت دیگر را دارند امنیت خاطر را به والدین جهت کنترل کودکان و مشاهده آنها به هنگام بازی و تفریح را فراهم می کند و فضایی بسته و وهم برانگیز را در مقایسه با انواع جداره های آجری، بتنی و … ایجاد نمی کنند. این نوع فنس های میلگردی در عین ظرافت و زیبایی دارای مقاومت کافی می باشند.

ارزش خرید بالا

محصورسازی فضاهای داخلی شهربازی به منظور حفاظت از صدمات جسمانی به افراد و صدمات فیزیکی به دستگاه ها با ارزش ریالی بالا صورت می گیرد، بنابراین این فضاها ارزش خرید بالایی برای تهیه فنس های مناسب را دارند. فنس های نوین حصار با توجه به بافت میلگردی خود بسیار سبک و در عین حال مقاوم هستند و می توانند هزینه های تامین کنندگان را تا حدود زیادی نسبت به سایر فنس های سنتی کاهش دهد. با توجه به پیش ساخته بودن این نوع فنس ها هزینه های نصب تا حدود بسیار زیادی مقرون به صرفه خواهند بود، همچنین این فنس ها نصب بسیار آسانی دارند

نرده و فنس پیشنهادی شهربازی و زمین های بازی

فنس مدل LR

فنس مدل LA

فنس مدل LAW