مزایای گابیون ها

مزایای گابیون ها

معرفی سیستم های پیش ساخته گابیونی نوین حصار

گابیون چیست؟ سبد یا جعبه میلگردی بافته شده یا پیش جوش که توسط مصالحی همچون سنگ خاک و یا سایر مصالح پرمیشود. گابیون های پیش ساخته جوشی نوین حصار از شبکه های میلگردی تشکیل شده اند که توسط ماشین آلات دقیق مش وایرلینگ ساخته میشوند.

در یک دسته بندی کلی این محصولات به شکل سلول های مکعب مستطیل و یا مکعب مربعی قرار می گیرند.

 

از مزایای گابیون میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نفوذ پذیری زیاد:

نفوذ پذیری زیاد گابیون های باعث کاهش تجمع فشار هیدرواستاتیک میشود.فشارهایی که اگر در سازه صلبی همانند سازه بتنی اتفاق بیفتد ممکن است باعث جابجایی و یا ایجاد ترک در سازه شود.

انعطاف پذیری:

گابیون های پیش ساخته خود را با تغییرات شرایط خاک بستر همانند نشست تطبیق میدهند بدون آنکه عملکرد سازه ازبین برودبه دلیل ماهیت انعطاف پذیر سازه های گابیونی این سازه ها ضمن حفظ ساختار در برابر حرکت های زمین نیز عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهند.

سرعت وسهولت اجرا:

باکس های مدولار به دلیل پیش ساخته بودن و سهولت در نصب و اجرا و همچنین در دسترس بودن مصالح سنگی پرکننده که عمدتا سنگ های موجود در محدوده نصب هستند به راحتی و با سرعت بالا اجرا میشوند.

هماهنگی با محیط:

سازه های گابیونی به دلیل داشتن کمترین مداخله در طبیعت و استفاده از مصالح بومی شامل سنگ وخاک و… به عنوان بخش اعظم سازه به عنوان یکی از سازه های دوستدار طبیعت و محیط زیست شناخته میشوند.

دوام بالا:

جسمی وزین یکپارچه و پر تاب است که میتواند انواع فشارآب و خاک را به خوبی تحمل کند.کارایی این محصول با گذست زمان وبا جمع شدن لای وخاک میان حفره هایش سیستم توری سنگ مستحکم تر خواهدشد.پوشش های گیاهی ایجاد شده در توری سنگ نیز به استحکام آن می افزاید.این توری های فلزی همواره دارای پوشش های ویژه ای می باشند(گالوانیزه واستیل) که آن ها را در مقابل زنگ زدگی و خوردگی ناشی از مواد شیمیایی محافظت می نماید.به دلیل دارا بودن این ویژگی ها این محصول را میتوان در سازه های دریایی هم استفاده نمود و در پایان میتوان چشم گیرترین قابلیت این محصول که مقرون به صرفه بودن آن  وقابلیت حمل آسان این محصول به دلیل قابلیت تا شدن بر روی پالت های چوبی و کمتر اشغال کردن فضا اشاره کرد.

عدم تغییر شکل:

به دلیل استحکام بالا و مواد اولیه به کار رفته در گابیون مش، به مرور زمان شکل گابیون مش تغییر نمیکند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *