فنس یا حصار میلگردی چیست؟

فنس یا حصار میلگردی چیست؟

هر آنچه باید در مورد فنس یا حصار میلگردی بدانید:

آنچه در این مقاله میخوانید

فنس یا حصار میلگردی چیست؟

فنس چه کاربردی دارد؟

مشخصات اصلی فنس چیست؟

انواع فنس از لحاظ جنس مفتول

فنس پیش ساخته صنعتی با فنس فولادی چه تفاوت هایی دارد؟

مزایا و ویژگی های فنس چیست؟

حالات مختلف بافت فنس چیست؟

روش تولید فنس چیست؟

قیمت و راهنمای خرید فنس؟

فنس یا حصار میلگردی چیست؟

اگر میخواهید ظاهر و امنیت را با هم در زمین خود داشته باشید، استفاده از حصار میلگردی یا به اصطلاح عامیانه فنس به انگلیسی Fence را به شما پیشنهاد میکنیم. یکی از دلایل محبوبیت فنس یا حصار میلگردی، هزینه پایین تر نصب و اجرای آن نسبت به دیوار است و همینطور با استفاده از حصار میلگردی میتوانید به راحتی پشت محوطه خود را نظاره کنید که این قابلیت در دیوارکشی وجود ندارد. که بیشترین کاربرد را در حصارکشی دارد. این نرده به دلیل اینکه روکشی از گالوانیزه گرم دارد، در هر نوع شرایط آب و هوایی نه زنگ میزند و نه خورده می شود و به بهترین شکل ممکن با کیفیت و مرغوب باقی می ماند؛ بنابراین گزینه ای عالی برای شرایط آب و هوایی خاص است.

فنس چه کاربردی دارد؟

فنس همانطور که از اسمش نیز مشخص است، بهترین و مقرون به صرفه ترین وسیله برای حصارکشی محوطه پروژه های مسکونی، زمین های ورزشی، فنس های محافظ جهت کانالها، مسیل ها و رودخانه ها، حصارکشی زمینهای بازی کودکان، محصورنمودن پارک ها و فضاهای سبز و … می باشد.

از جمله کاربرد های فنس یا حصار میلگردی عبارتند از:

اگر می خواهید راهی آسان برای مشخص کردن مرز زمین خود داشته باشید، بهترین راه حل، استفاده از فنس است. خواه صاحب شغلی باشید که سعی در کنترل دسترسی به مناطق خاص را دارید یا صاحب خانه ای که سعی دارد کودکان را به طور ایمن در حیاط محصور کند یا حتی مزرعه ای که میخواهید از دست متجاوزین در امان باشد، فنس به شما امکان می دهد تا بدون جلوگیری از عبور نور خورشید یا بستن دید شما از مرز اطراف ملک خود محافظت کنید.

ایمنی منحصر به فردی که فنس به همراه وسعت دیدی که به مناطق اطراف برای شما فراهم میکند مثال زدنی است. برای افزایش قدرت امنیتی فنس نیز میتوانید آن را با سیم خاردار همراه کنید.

اگر سعی در ایجاد یک فضای امن برای حیوانات خانگی و همینطور اهلی خود دارید، فنس گزینه خوبی است. نصب محفظه ای برای سگ شما می تواند به حیوان خانگی شما احساس شادی و بازی در فضای امن را بدهد.

مدارس در بسیاری از مناطق، برای ایجاد ایمنی مناسب در اطراف حیاط مدرسه، به حصار میلگردی اعتماد می کنند. فنس کشی فضای مشخصی را برای بازی کودکان فراهم می کند و آرامش روانی والدین و مدیران مدارس را نیز به همراه دارد.

یکی از عواملی که سبب کاربرد زیاد این محصول شده است، دوام فوق العاده آن (بخصوص نوع گالوانیزه حصار میلگردی) است. به طوری که این محصول میتواند تا ۳۰ سال عمر کند.

مشخصات اصلی فنس چیست؟

مشخصه اصلی هر فنس بر اساس جنس مفتول، سایز چشمه، ارتفاع نرده و قطر مفتول تعیین میگردد. سایز چشمه (فضای خالی بین مفتول ها) معمولا عرض چشمه ها ۶ سانتی متر و ارتفاع بین ۱.۵ تا ۲۱ سانتی متر میتواند متفاوت باشد. از طرفی باید بدانیم یکی از عوامل اثر گذار بر قیمت حصار میلگردی، سایز چشمه است. هر مقداری سایز چشمه ها بزرگتر باشند، وزن فنس کمتر شده و بالطبع قیمت پایین تری دارد.

از لحاظ قطر مفتول، انواع فنس به چندین دسته با قطر بین ۳ تا ۶ میلی متر تقسیم بندی میشوند. عامل تاثیر گذار بعدی روی قیمت حصار میلگردی، همین قطر مفتول است که با افزایش آن، هزینه خرید و اجرای حصار اطراف زمین شما بیشتر خواهد شد.

انواع فنس از لحاظ جنس مفتول:

فنس پیش ساخته گالوانیزه

فنس گالوانیزه به معنای آبکاری مفتول های آن و به نوعی ضد زنگ کردن توری بوسیله اکسید روی است. این روش طول عمر توری را بخصوص در مناطق سرد و مرطوب، چندین سال افزایش میدهد. از طرفی گالوانیزاسیون سرد یا نورد سرد نیز برای مقاوم سازی فنس ها معمول است. اما باید بدانیم که اکثریت توری حصاری گالوانیزه سرد، از کشور چین وارد شده و دوام چندانی نخواهند داشت. در عوض نسبت به آبکاری گرم، جلا و براقیت بیشتری دارند. تمامی فنس های نوین حصار با پوشش رنگ الکترواستاتیک پودری کوره ­ای رنگ آمیزی شده اند. و با توجه به شرایط جوی از پوشش های گالوانیزه گرم و سرد استفاده می گردد.

فنس فولادی

این نوع فنس فولادی در واقع ساده میباشد و به مفتول سیاه نیز معروف است. چرا که به دلیل عدم گالوانیزاسیون آن، زنگ زدن و تخریب مفتول ها امری طبیعی است.که استفاده از این نوع فنس ها توصیه نمی گردد.

فنس پیش ساخته صنعتی با فنس فولادی چه تفاوت هایی دارد؟

  1.  مهم ترین تفاوت در روکش این نرده ها می باشد که نوع پوشش فنس پیش ساخته صنعتی رنگ الکترواستاتیک پودری کوره ­ای می باشد.
  2.  در مکان هایی که میزان رطوبت بسیار بالا بوده و در محیط هایی که درصد نمک و آهک خیلی زیاد است فنس فولادی به دلیل زنگ زدگی پیشنهاد نمی گردد . انتخاب نوع فنس، باید کمی باید با احتیاط بیشتری انجام شود و بهتر است از نوع فنس پیش ساخته صنعتی بکار ببریم.

مزایا و ویژگی های فنس چیست؟

گالوانیزه شدن فنس کمک زیادی به افزایش طول عمر آن میکند.

برای زمین های با وسعت زیاد نسبت به سایر صنایع مفتولی، به صرفه تر است.

از این حصار میلگردی پیش ساخته به جهت انعطاف پذیری مناسب، برای زمین های کشاورزی، نظامی، حفاظت حیوانات خانگی و محوطه پروژه های مسکونی، زمین های ورزشی، فنس های محافظ جهت کانالها، مسیل ها و رودخانه ها، حصارکشی زمینهای بازی کودکان، محصورنمودن پارک ها و فضاهای سبز و … میتوان استفاده کرد. همچنین برای ساخت قفس مناسب حیوانات نیز از توری میتوان استفاده کرد، اما پیشنهاد نوین حصار میلگردی پیش ساخته صنعتی است.

 

حالات مختلف بافت فنس چیست؟

عموما حصار میلگردی را به حالت بافت مشبک جوش شده توسط ماشین های خودکار و دستگاه های مکانیکی تولید و تهیه می شود.استحکام برشی جوش، معیاری از توانایی جوشها در حصار میلگردی مشبک برای مقاومت در برابر نیروهای وارد شده به میلگردها است. از جمله سایر کاربرد های حصار میلگردی استفاده در اطراف ریل قطار، حصارکشی زمین های چمن مصنوعی ورزشی و یا مراکز نظامی و سایت های تاسیساتی و نفتی و… است.

روش تولید فنس چیست؟

به طور کلی میتوان تولید این فنس را به دو دسته تقسیم کرد:

تولید با دستگاه صنعتی

تولید بصورت دستی

روش اصلی تولید حصار میلگردی یا فنس، استفاده از دستگاه صنعتی تمام اتوماتیک است. حصار میلگردی توسط ماشین های خودکار و دستگاه های مکانیکی تمام اتوماتیک تولیدمی شود.محل اتصال مفتول ها به هم برای تشکیل چشمه با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم است.در انتها نیز حصار میلگردی تولید شده در بسته های ۱۰۰ تایی با استفاده از پالت چوبی، تسمه کشی، پلاستیک استرچ در ردیف بسته بندی میشود.

اما در تولید حصار میلگردی بصورت دستی، قالب چشمه نرده را با ابزار طراحی شده درمیاورند و سپس با اهرم، قالب تولید فنس در موتور الکتریکی شروع به چرخیدن میکند و مفتول را مانند بافت قالی میبافد. در انتها نیز فرد متخصص، انتهای فنس ساخته شده را در نقاط انتهایی به هم متصل میکند تا مانند یک فنس کامل شود. 

قیمت و راهنمای خرید فنس

نکاتی که میتوان برای قیمت و راهنمای خرید حصار میلگردی گفت عبارتند از:

ابتدا ابعاد زمین خود را کامل بشناسیم. هنگامی که ابعاد لازم رو نداشته باشیم، مشاور شرکت هم نمیتواند راهنمایی مشخصی به شما بکند.

قیمت حصار میلگردی نسبت به جنس، قطر و سایز چشمه مفتول آن تعیین میگردد.

خرید حصار میلگردی با سایز چشمه کوچک باعث تامین امنیت بیشتری نسبت به سایز چشمه بزرگ میشود.

برای مشاوره دقیق تر و کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با کارشناسان فروش نوین حصار تماس حاصل فرمایید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *