بهترین فنس سایت های تاسیساتی

بهترین فنس سایت های تاسیساتی

سایت های نفتی و تاسیساتی، مجتمع­هایی صنعتی هستند که به سطوح بالایی از امنیت، ایمنی و حریم خصوصی نیاز دارند.

عملیات فنس کشی جزء ضروری و پیش نیازی برای حفاظت از این سایت ها است زیرا به عنوان مانعی فیزیکی از دسترسی­های غیرمجاز جلوگیری می کند، از تجهیزات و زیرساخت های ارزشمند محافظت می کند و در نهایت ایمنی پرسنل و عموم مردم را تضمین می کند. با این حال، انتخاب نوع فنس مناسب برای سایت های نفتی و تاسیساتی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، زیرا نیازمند در نظر گرفتن چندین فاکتور است. در این مقاله بهترین گزینه­ها برای فنس کشی در سایت های نفتی و تاسیساتی را بر اساس عوامل مختلف بررسی خواهیم کرد. توجه دقیق به این عوامل می‌تواند به مدیران تأسیسات کمک کند تا فنس و نرده‌هایی را انتخاب کنند که امنیت، عملکرد و زیبایی‌شناسی لازم را در عین رعایت الزامات نظارتی و مقرون‌به‌صرفه بودن فراهم کند.

الزامات امنیتی

یکی از ملاحظات اولیه هنگام انتخاب حصار برای سایت های نفتی و تاسیساتی، سطح امنیت مورد نیاز است. این تأسیسات معمولاً تجهیزات و مواد حساسی را در خود جای می دهند که باید در مقابل سرقت، خرابکاری و سایر تهدیدات امنیتی محافظت شوند و این نگرانی های ایمنی باید با حصارکشی مناسب برطرف شود.

نرده ها و فنسهایی که سطوح بالایی از امنیت را فراهم می‌کنند شامل نرده میلگردی با تبرسیم یا سیم خاردار و یا نرده با قابلیت نصب سیستم های امنیتی می‌شوند. نرده های میلگردی نوین حصار یک مانع فیزیکی ایجاد می کنند که به سختی می توان از آن عبور کرد و می­تواند ازهرگونه  ورود غیرمجاز جلوگیری کند. همچنین نرده های میلگردی کارخانه جات تولیدی نوین حصار با توجه به قابلیت نصب انواع سیم خاردار بر روی آنها و نصب سیستم های الکتریکی امنیتی، دارای امنیت و استحکام بالا و هزینه های کمتری نسبت سایر نرده ها بوده و علاوه بر تمامی این مزایا نیاز به رنگ آمیزی سالیانه ندارند.

 

نکته مهم دیگر، مصالح به کار رفته در ساخت نرده و فنس است. برای سایت های نفتی و تاسیساتی، معمولاً یک ماده مقاوم و بادوام مانند میلگرد همراه با پوشش­ گالوانیزه گرم با کیفیت و پوشش پلیمری (رنگ پودری الکترواستاتیک) توصیه می شود. به این دلیل که در کارخانه جات تولیدی نوین حصار میلگردها ابتدا اسیدشویی میشوند و همین امر موجب چسبندگی بیشتر رنگ پودری الکترواستاتیک و در نتیجه دوام بالای آن می شود. این مواد دارای سطوح بالایی از استحکام و دوام هستند و آنها را برای محافظت از مکان های حساس ایده آل می کند. نرده های میلگردی نوین حصار را می توان با توجه به نیازهای خاص با گزینه هایی مانند سیم خاردار یا تبرسیم برای امنیت بیشتر سفارشی کرد. علاوه بر این، نرده های میلگردی را می توان با رنگ پودری در طیف وسیعی از رنگ ها پوشش داد تا با محیط اطراف مطابقت داشته باشد یا در شرایط کم نور دید بالا را فراهم کند.

فاکتورهای محیطی

سایت های نفتی و تاسیساتی اغلب در شرایط مهاجم محیطی، مانند مناطق ساحلی یا بیابان ها قرار دارند. مصالح نرده باید قادر به مقاومت در برابر این عوامل محیطی از جمله دماهای شدید، بادهای شدید و گازها و سولفات ها و سایر عناصر خورنده باشند. موادی مانند پروفیل برای این محیط ها مناسب نمی باشد، زیرا ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی گردند. نرده هایی که در محیط مرطوب نصب می شوند باید دارای پوشش گالوانیزه با کیفیت بالا باشند. توصیه می کنیم از نرده های میلگردی کارخانه جات تولیدی نوین حصار، با روکش گالوانیزه گرم و پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده نمایید، زیرا دوام و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد.

کنترل دسترسی

عامل مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب نرده برای سایت های نفتی و تاسیساتی در نظر گرفت، کنترل دسترسی است. این تأسیسات اغلب به اقدامات کنترل دسترسی دقیق نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که فقط پرسنل مجاز می توانند وارد شوند. گزینه‌های نرده گذاری که کنترل دسترسی را ارائه می‌کنند شامل موانع فیزیکی مانند دروازه‌های کشویی یا چرخان با کنترل‌های دسترسی دیجیتال مانند صفحه‌کلید یا کارت‌خوان است. همچنین روشنایی امنیتی می تواند با روشن کردن منطقه در شب در جلوگیری از ورودهای غیر مجاز احتمالی نقش داشته باشد علاوه بر این، موانع ضد صعود، مانند سیم خاردار، فنس های تبرسیم دار می توانند به بالای نرده اضافه شود تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود. با توجه به اینکه نرده های میلگردی کارخانه جات نوین حصار قابلیت نصب انواع قطعات الحاقی را دارند، امنیت بالاتری را نسبت به نرده های پروفیلی سنتی و توری های بافتنی ایجاد می کنند. پیشنهاد ما برای این اماکن نرده های میلگردی نوین حصار همراه با سیم خاردار روی پانل و یا نرده فوق امنیتی نوین حصار(High-Security)  با چشمه های فشرده و میلگرد دوبل می باشد.

زیبایی شناسی

در حالی که امنیت و عملکرد در هنگام انتخاب حصار برای اماکن نفتی و تاسیساتی ملاحظاتی ضروری هستند، توجه به اصول  زیبایی شناسی نیز امری مهم و در خور توجه است. ظاهر حصار می تواند بر درک بصری از تأسیسات و محوطه اطراف تأثیر بگذارد. گزینه‌ های نرده‌ای که ظاهری زیبا و حرفه‌ای را ارائه می‌کنند شامل  نرده های گل شکل، نرده با قابلیت دید مناسب و نرده‌های میلگردی با طیف رنگی گسترده هستند. نرده های میلگردی کارخانه جات نوین حصار با توجه به قابلیت دید مناسب و همخوانی با محیط اطراف و پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک با کیفیت و قابلیت نصب سیستم های امنیتی می­توانند ضمن ایجاد امنیت و مقاومت لازم، جذابیت بصری این اماکن را نیز افزایش دهند. با توجه به اینکه نرده های کارخانه جات نوین حصار در مدل ها و قیمت های متفاوت تولید می شوند هزینه تعمیر و نگهداری را به حداقل میرسانند.

هزینه

هنگام انتخاب نرده برای سایت های نفتی و تاسیساتی، هزینه همیشه یک عامل مهم برای تصمیم گیری است. با این حال، این مهم نمی­تواند تنها مورد فاکتور توجه باشد. هنگام انتخاب نرده برای سایت های نفتی و تاسیساتی مهم است که هزینه های بلند مدت مربوط به نگهداری، تعمیر و تعویض نیز در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه تمامی فنس های تولیدی کارخانه جات نوین حصار مطابق با استاندارد های بین المللی و استانداردهای ملی شماره های ۱۹۹۳۱ و ۲۱۱۳۲ و با رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک با کیفیت و پوشش محافظ گالوانیزه گرم طراحی و تولید شده و با گارانتی پوشش محافظ ۱۰ الی ۳۰ سال ارائه می­شوند، نیاز به هزینه رنگ آمیزی سالیانه ندارند.

دستورالعمل­های موجود

در نهایت، مهم است که هنگام انتخاب نرده و حصار برای یک سایت نفتی یا تاسیساتی، قوانین یا دستورالعمل های مربوطه را در نظر بگیرید. بسته به محل و نوع تأسیسات، ممکن است دستورالعمل های دقیقی در مورد ارتفاع، طراحی و ساخت حصارهای محیطی وجود داشته باشد. رعایت این مقررات هم به دلایل ایمنی و امنیتی و هم برای جلوگیری از مسائل قانونی بالقوه و سایر ملاحضات مهم است.

به طور کلی، انتخاب حصار مناسب برای یک سایت نفتی یا تاسیساتی نیاز به بررسی دقیق طیف وسیعی از عوامل دارد. با در نظر گرفتن سطح امنیت مورد نیاز، مواد مورد استفاده، هر گونه مقررات مربوطه، و ویژگی های اضافی مانند کنترل دسترسی و الزامات امنیتی، می توان محیطی ایجاد کرد که به طور موثر این سایت های زیرساختی حیاتی را در مقابل تهدیدات احتمالی ایمن کند.

پروژه های اجراشده توسط کارخانه جات تولیدی نوین حصار شامل: آب منطقه ای خراسان جنوبی، آب و فاضلاب خراسان جنوبی، نیروگاه خورشیدی تاکستان، گزین سلز کرمان، بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، روغن نوید خلیج فارس، ماشین سازی نامجو، پرژینگ ماهان کرمان، مخزن آب و فاضلاب روستایی قزوین می باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص خرید نرده های میلگردی نوین حصار میتوانید کاتالوگ های نوین حصار را مشاهده نمایید و یا از طریق سایت درخواست تماس دهید تا با شما تماس بگیریم.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *