شش فاکتور حائز اهمیت برای محصورسازی زمین های فوتبال

شش فاکتور حائز اهمیت برای محصورسازی زمین های فوتبال

هنگامی که صحبت از زمین های ورزشی می شود، یکی از مهم ترین نکات، نوع حصار مورد استفاده برای محصور کردن محوطه است. در مورد زمین های فوتبال، حصار چندین کارکرد مهم را انجام می دهد، از ایمن نگه داشتن بازیکنان و تماشاگران تا ایجاد مرزهای واضح برای بازی. در این مقاله، فاکتورهای مختلفی که باید در هنگام انتخاب حصار برای یک زمین ورزشی فوتبال در نظر گرفته شود را بررسی می کنیم و برخی از رایج ترین گزینه های موجود را شرح و ارائه می دهیم.

عواملی که باید در انتخاب حصار برای یک زمین ورزشی فوتبال در نظر بگیرید:

۱- ایمنی:

یکی از مهمترین ملاحظات هنگام انتخاب حصار برای یک زمین ورزشی فوتبال، ایمنی است. حصار باید به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر ضربه بازیکنان و تجهیزات مقاومت کند و به اندازه کافی بلند باشد تا از بالا رفتن افراد از روی آن جلوگیری کند. همچنین حصار باید به گونه ای طراحی شود که خطر آسیب دیدگی بازیکنان یا تماشاگران را به حداقل برساند.

۲- دوام و مقاومت:

حصار باید از مواد باکیفیت ساخته شود که بتواند در برابر شرایط جوی نامساعد و سایش و گسیختگی مقاومت کند. این امر به ویژه در محیط‌های بیرونی که حصار در معرض باران، باد و سایر عوامل محیطی قرار می‌گیرد بسیار مهم است.

۳- دید و ظاهر بصری:

حصار باید به گونه ای طراحی شود که مانع دید تماشاگران از بازی نشود. این ممکن است به معنای انتخاب حصار با ارتفاعات کمتر یا انتخاب متریال شفاف و یا قابلیت دید از هر سو باشد.

۴- تعمیر و نگهداری:

نگهداری و تعمیر حصار باید آسان باشد. این امر به ویژه در محیط های بیرونی که حصار ممکن است در معرض عوامل محیطی قرار گیرد که می تواند باعث آسیب شود، مهم است.

۵- هزینه:

 هزینه حصار برای بسیاری از زمین های ورزشی، به ویژه آنهایی که با بودجه محدودی اداره می شوند، یک عامل مهم است. همچنین انتخاب حصاری که الزامات ایمنی میدان ورزشی را فراهم می کند مهم است، بنابراین یافتن راه حلی که مقرون به صرفه باشد نیز مهم است.

۶- امنیت:

یکی دیگر از وظایف مهم حصار زمین ورزشی فوتبال تامین امنیت تجهیزات و امکانات است. حصار می تواند به جلوگیری از سرقت و خرابکاری کمک کند و همچنین می تواند از محوطه بازی در برابر آسیب های ناشی از حیوانات یا سایر عوامل خارجی محافظت کند.

 

گزینه های رایج حصار برای زمین های ورزشی فوتبال

 

حصار میلگردی:

حصار و نرده های میلگردی از نظر عمر و دوام، نیاز به نگهداری کمی دارند، و از این نظر شبیه به نرده های بافتنی هستند. آنها از شبکه های مفتولی جوش داده شده تشکیل شده اند، به همین سبب استحکام و پایداری بیشتری را در مقایسه با نرده های بافتنی ایجاد می کند. حصارهای میلگردی جوشی نیز گزینه خوبی برای زمین هایی هستند که به سطح امنیتی بالاتری نیاز دارند. توصیه می شود برای محصورسازی زمین های ورزشی از نرده های میلگردی نوین حصار استفاده نمایید.


 فنس توری بافتنی:

نرده های توری یکی از رایج ترین گزینه ها برای زمین های ورزشی فوتبال هستند. استحکام و دوام این نوع نرده­ها در رده متوسط قرار میگیرد. مقاومت این نوع نرده ها در مقایسه با نرده های میلگردی ضعیف­تر می باشد. ظاهر این نوع حصارها در برخوردهای سنگین دفرمه خواهد شد.

این نرده­ها را می توان متناسب با نیازهای خاص زمین های فوتبال سفارشی کرد. نرده های توری بافتنی نیز نسبتاً به نگهداری کمتری نیاز دارند و در صورت بروز آسیب قابل تعمیر هستند. آنها همچنین گزینه ای مقرون به صرفه هستند.

حصارهای بافتنی توانایی تولید با ارتفاعات بالا را ندارند. به همین سبب گزینه ای مناسب جهت محصورسازی زمین های ورزشی فوتبال بشمار نمی­آیند.

حصارهای زینتی:

نرده های زینتی به گونه ای طراحی شده اند که هم عملکرد مناسب و هم زیبایی داشته باشند. آنها معمولاً از آهن فرفورژه یا آلومینیوم ساخته می شوند و می توان آنها را متناسب با نیازهای خاص این زمینه سفارشی تولید کرد. نرده های زینتی گزینه خوبی برای زمین هایی هستند که می خواهند ظاهر و احساس مجلل تری ایجاد کنند. نکته ای که برای استفاده از این حصار ها در زمین های ورزشی فوتبال باید مد نظر قرارگیرد، نوع طراحی فرفورژه می باشد، با توجه به این که در زمین های ورزشی فوتبالی میزان برخورد توپ با حصار زیاد می باشد، می بایست حتما از ساخت نرده ها با زوایا و گوشه های تند و تیز اجتناب نمود.

حصار چوبی:

نرده های چوبی یک گزینه سنتی برای زمین های ورزشی هستند و می توانند ظاهر و حس کلاسیک را ارائه دهند. آنها معمولاً از چوب سدر یا چوب سرخ ساخته می شوند که دوام و محافظت بیشتری در برابر عوامل محیطی ایجاد می کند لاکن در کل استفاده از مصنوعات چوبی در فضاهای باز توضیه نمی شود، زیرا چوب در انواع مختلف آن قطعا دچار پوسیدگی خواهد شد. نرده های چوبی گزینه خوبی برای زمین هایی هستند که می خواهند ظاهر و حس طبیعی ایجاد کنند. زمینه استفاده از حصار های چوبی در ایران بسیار کم است زیرا چوب از مصالح بومی فراوان کشور ایران محصوب نمی­شود. بنابراین استفاده از حصارهای چوبی در ایران مقرون به ضرفه اقتصادی نخواهد بود.

ملاحظات کلیدی برای نصب حصار

هنگام نصب نرده برای یک زمین فوتبال، چندین نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در اینجا برخی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است:

 

محل قرارگیری درب ها

درب ها بخش مهمی از هر حصار زمین ورزشی هستند، زیرا دسترسی بازیکنان، مربیان و پرسنل تعمیر و نگهداری به محوطه بازی را فراهم می کنند. قرار دادن درب ها باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که آنها راحت و به راحتی قابل دسترسی هستند و در عین حال امنیت و جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز را فراهم می کنند.

 

نصب نرده های مناسب جهت پشت دروازه ها

با توجه به این که پشت دروازه ها در زمین های فوتبال در مواجه شدید برخورد های توپ و ضربات سنگین آنها هستند، حصارکشی پشت دروازه ها می­بایست مقاوم تر از سایر اضلاع زمین باشند، پیشنهاد ما استفاده از بافت فشرده تر حصار برای این نواحی می باشد.

حرف آخر!

هنگام انتخاب حصار برای یک زمین ورزشی فوتبال، چندین فاکتور از جمله ایمنی، دوام و مقاومت، دید، نگهداری و هزینه باید در نظر گرفته شود. در حالی که گزینه های متنوعی برای نرده وجود دارد، از جمله توری های بافتنی، حصارهای میلگردی،حصارهای زینتی و حصار های چوبی. با توجه به در نظرگیری تمامی این فاکتورها و انواع مختلف حصارها ، نرده های میلگردی بهترین گزینه جهت محصورسازی زمین های ورزشی فوتبالی محسوب می­شوند.

کارخانجات تولیدی نوین حصار اولین تولید کننده حصارهای میلگردی در کشور مفتخر است که جهت مشاوره رایگان در انتخاب نوع نرده همراه شما باشد، همچنین این مجموعه قادر به تولید انواع نرده میلگردی مناسب زمین های ورزشی فوتبال می باشد.

 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *