انواع بست و اتصالات نرده های نوین حصار

بست

انواع بست و اتصالات نرده های نوین حصار

نرده های تولیدی نوین حصار با اتصالات متنوعی قابلیت تولید دارند. اتصالات نرده ها شامل انواع اتصالات پانل ها به پایه ها، اتصالات پانل ها به پانل ها، اتصالات سفارشی می باشند.

انواع اتصالات پانل بر پایه

        ۱-اتصالات کمربندی

یکی از انواع اتصالات در خط تولید نوین حصار که جهت اتصال پانل ها به پایه ها طراحی شده اند اتصالات کمربندی می باشد. این اتصالات متشکل از ۲ عدد تسمه که توسط پیچ های اتاقی به هم متصل می شوند می باشد تسمه ها با توجه به شکل پایه ستون ها شکل داده می شوند. قطر این تسمه ها می تواند ۲ یا ۳ میلیمتر باشد.

    • انواع بست کمربندی عبارتند از:
      بست کمربندی دو طرفه: این بست ها در حالت روتین نرده گذاری کاربرد دارند، همانطور که از نامشان پیداست جهت اتصال پانل ها به پایه ها از دو طرف در یک راستا طراحی شده اند  در میان مسیرهای حصارکشی استفاده می شوند.

    • بست کمربندی گوشه: در برخی مسیرهای حصارکشی که دارای زوایا و گوشه هستند از این نوع بست ها جهت تغییر مسیر نرده گذاری استفاده می شود. این بسته ها با زاویه ۹۰ درجه طراحی شده اند و بیشتر مناسب کنج های ۹۰ درجه هستند.
    • بست کمربندی انتها(یک طرفه):این بست ها در طول مسیر نرده گذاری در نقاط انتهایی و نقاط قطع حصارکشی همچون بازشوها، درب ها، دیوارها استفاده می شوند. 

    • بست کمربندی دیواری: این نوع بست ها جهت اتصال پانل به دیوار به صورت مستقیم طراحی شده اند، این نوع بست ها ظاهری L شکل دارند که از یک سو به پانل متصل شده و از سوی دیگر به دیوار پیچ می شوند.

همچنین پیچ های این اتصالات از نوع اتاقی هستند، پیچ های اتاقی با پیچ های گوشتی های معمولی و آچارها قابل باز و بست شدن نیستند. پیچ های اتاقی عموما بوسیله مهره از سمت دیگر متصل می شوند. پیشنهاد ما برای استحکام بیشتر این نوع اتصالات استفاده از خال جوش پس از اتصال مهره می باشد که به راحتی قابل بازشدن نباشد. پیچ اتاقی مورداستفاده از بست های کمربندی پیچ با قطر ۸ میلیمتری و طول ۳ سانتی متر می باشد.

کلیه بست و اتصالات تولیدی نوین حصار دارای روکش محافظ گالوانیزه هستند. این پوشش محافظ در برابر انواع شرایط جوی مهاجم مقاومت آهن سیاه را افزایش می دهد.
در نرده هایی که دارای این اتصالات هستند، قابلیت جابه جایی پانل به میزان ۲ سانتی متر وجود دارد.

        ۲-اتصالات تسمه ناودانی
اتصالات تسمه ناودانی به مراتب امنیتی تر از اتصالات کمربندی می باشد. این اتصالات شامل یک عدد تسمه که عرض و ارتفاع با توجه به ابعاد پایه طراحی می شوند و به همراه پیچ و مهره و لقمه های کوچک از پروفیل ناودانی می باشند.
در این اتصالات پیچ ها از یک سمت پایه وارد می شوند و از سمت دیگر با مهره بسته می شوند، به همین جهت قابلیت بازشدن این اتصالات بسیار پایین می باشد. پیچ ها در این نوع اتصالات از نوع آچاری هستند و قطر و سایز آنها با توجه به پروفیل پایه انتخاب می شود از این اتصالات در نرده های ورزشی و نیمه امنیتی استفاده می شود.
تسمه ناودانی

       ۳-اتصالات فوق امنیتی
این اتصالات همانطور که از نامشان پیداست جهت نرده های با امنیتی بسیار بالا استفاده می شوند. این اتصالات شامل تسمه های امنیتی و پیچ های اتاقی با قطر ۸ میلیمتر و طول ۱۱ میلیمتری که با پوشش محافظ گالوانیزه تولید می شوند. ضخامت تسمه اتصالات ۴ میلیمتر و عرض آن نیز ۶۰ میلیمتر می باشد، همچنین ارتفاع این تسمه با توجه به ارتفاع نرده تعیین می گردد.
نرده امنیتی

     ۴-اتصالات پانل به پانل

در برخی از فنس ها و نرده ها که با توجه به محدودیت تولید یکپارچه پانل ها به صورت چند تکه تولید شده در زمان مونتاژ و نصب به پایه ها متصل می گردند. جهت اتصالات پانل ها به یکدیگر بست هایی توسط تیم تحقیق و توسعه کارخانه جات تولیدی نوین حصار طراحی شده اند، این بست ها متشکل از لقمه های کوچک از پروفیل ناودانی گالوانیزه به همراه پیچ و مهره هستند، که پانل ها بین آنها قرار می گیرند. کاربرد این بست ها جهت استحکام بیشتر پانل ها و جلوگیری از جابجایی آنهاست.

 

بست پانل به پانل

=====================================================================================================================================================================================================================================

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *