عوامل تاثیرگذار در انتخاب فنس در زمین های ورزشی

عوامل تاثیرگذار در انتخاب فنس در زمین های ورزشی

در خصوص محصورسازی زمین های ورزشی فاکتورهایی از جمله: ابعاد زمین، نوع زمین ورزشی، ماکسیمم نیروی وارده توسط توپ های والیبال، بسکتبال و فوتبال؛ همچنین ارتفاع و برد ماکسیمم حرمات توپ در زمین بازی در تعیین نوع فنس و فنس کشی موثر هستند.

علاوه بر فاکتورهای ذکرشده، فراهم سازی زیبایی بصری نیز بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا  این علمل باعث می شود دید تماشاگران مطلوب باقی بماند.

انواع زمین های روزباز ورزشی:

زمین های ورزشی عموما جهت ورزش هایی از جمله: فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس طراحی میشوند و محصورسازی هر کدام از این زمین ها منحصر به فرد هستند.

زمین های ورزشی فوتبال:

یک زمین ورزشی فوتبال استاندارد و غیربین المللی می تواند طولی برابر با ۹۱ الی ۱۲۰ متر و عرض ۴۵ الی ۹۱ متر طول داشته باشد.

زمین های فوتبال به ۳ ناحیه تقسیم بندی میشوند: که عبارتند از

۱-منطقه دفاع

۲-منطقه حمله

۳-منطقه یک سوم میانی زمین فوتبال

خطوط کشی زمین های فوتبال:

۱-خطوط کناری زمین فوتبال

۲-خطوط داخلی زمین(دایره وسط زمین، خطوط مشخص کننده محوطه جریمه و منطقه کرنر و محوطه شش قدمی)

زمین های ورزشی والیبال:

ابعاد زمین های والیبال: زمین های ورزشی والیبال غیر روباز عموما ۱۸ متر طول و ۹ متر عرض دارند.

نواحی

زمین های والیبال دارای نواحی از جمله: منطقه حمله، منطقه آزاد، منطقه سرویس می باشند.

زمین ورزشی بسکتبال:

طول زمین های بسکتبال عموما ۲۸ متر و عرض آنها ۱۵ متر می باشد، همچنین می بایست تا ۲ متر از دور تا دور زمین هیچ گونه مانعی جایگذاری نشود. همچنین ارتفاع حلقه بسکتبال حدودا ۳ متر میباشد.

زمین ورزشی تنیس:

زمین های تنیس ۷۸ فوت(۲۳.۰۰۰۰ متر) طول و ۲۷ فوت(۸.۲۳) مترعرض دارند.

فنس های ورزشی نوین حصار

کارخانه جات تولیدی نوین حصار با تولید انواع فنس ورزشی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان در سطح کشور می باشد. فنس های ورزشی نوین حصار با توجه به نوع کاربری زمین طراحی شده اند.

  • فنس های مناسب زمین های تنیس و بدمینتون

امروزه جوانان بسیاری از طرفداران ورزش های تنیس و بدمینتون هستند و تامین زمین های ورزشی تنیس و بدمینتون از برنامه های جامع شهری می باشد.

قطر توپ های تنیس و بدمینتون بین ۶/۳۵ الی ۶/۷۵ می باشد با توجه به کوچک بودن سایز این توپ ها نوع فنس انتخابی جهت محصورسازی این زمینها می بایست دارای بافتی فشرده باشد.

طراحی بافت فنس های تنیس و بدمینتون نوین حصار به گونه ای بوده که از کوچکترین قطر توپ های این ورزش ها کوچکتر باشد، تا توپ ها به هنگام پرتاب به داخل زمین هدایت شوند.

فنس های SR با چشمه های ۶۰/*۳۰ میلی متر با بست های تسمه ناودانی فنس های مناسب این زمین ها هستند. که در قسمت فوقانی این نرده ها جهت زیباسازی نرده ظاهری گل شکل طراحی شده است؛ همچنین نحوه چینش پایه های این زمین ها برای گوشه ها به گونه ای طراحی شده که پایه ها خارج از زمین باشند تا علاوه بر حفظ زیبایی درون محیط زمین، هیچ مزاحمتی داخل زمین ایجاد نکنند.

  • فنس  زمین های بسکتبال و والیبال نوین حصار

تیم تحقیق و توسعه (R&D) کارخانه جات تولیدی نوین حصار، نوعی فنس خاص را جهت محصورسازی زمین های والیبال و بسکتبال طراحی شده اند. این فنس ها با نام اقتصادی SP در خط تولید نوین حصار تولید و به فروش می رسند. فنس های SP می توانند از ارتفاع ۲ متر الی ۶ متر تولید شوند. فنس های SP با تیپ فشرده (TYP1) و معمولی (TYP2) طراحی می شوند.

فنس های SP TYP1 دارای چشمه های ۱۰۵*۲۱۰ میلیمتر هستند و SP TYP2 نیز دارای چشمه های ۱۰۵*۱۰۵ میلیمتر هستند.

بافت فشرده فنس های SP عموما جهت حصارکشی اضلاع پشت دروازه ها کاربرد دارند تا مقاومت فنس در برابر ضربات توپ حفظ شود.

        .فنس های مناسب زمین های فوتبال نوین حصار

فنس کشی زمین های فوتبال می بایست مطابق با فاکتورهای پیش نیاز این زمین ها طراحی گردد، به عنوان مثال به گونه ای باشد که باعث تقویت مقاومت فنس ها در برابر انواع ضربات توپ شود و مطابق آخرین استانداردهای بین المللی تولید گردد.

نرده های طراحی شده در خط تولید نوین حصار جهت فنس کشی زمین های فوتبال با نام اختصاری SP شناخته می شود. همانظور که پیش از این اشاره کردیم، فنس های SP دارای دوبافت فشرده (TYP1) و معمولی (TYP2) می باشند.

 

در اضلاع پشت دروازه زمین های فوتبال، به دلیل شدت های قوی که به سمت دروزاه صورت می گیرد احتمال آسیب دیدگی فنس ها افزایش می یابد، به همین جهت می بایست فنس های پشت دروازه ها را تا یک متراژ معین ایمن تر نمود.

پیشنهاد تیم تحقیق و توسعه نوین حصار به شما، جهت افزایش ایمنی و مقاومت فنس های پشت دروازه، استفاده از فنس های SP TYP2 با بافت فشرده می باشد.

ارتفاع فنس های فوتبالی(SP) نوین حصار از ۲ الی ۶ متر قابلیت تولید دارند.

آکس تا آکس فنسهای فوتبالی(SP) نوین حصار ۲ متر می باشد و پانل ها با اتصالات تسمه ناودانی به پایه ها متصل می گردنند.

این اتصالات که به پیچ های اتاقی متصل هستند، زمان عبور از فنس ها را بالا برده و ایمنی محیط را تا حدود بسیار بالایی تضمین می کند.

با توجه به اینکه فنس های فوتبالی می بایست بین ۲ الی ۶ متر باشند فنداسیون های مناسب برای این فنس ها الزامی می باشد.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *