فاکتورهای اصلی در انتخاب نرده و فنس

فاکتورهای اصلی در انتخاب نرده و فنس

فاکتورهای اصلی در انتخاب و خرید  نرده و فنس را می توان به طور کلی به چهار دسته تقسیم کرد:

۱-کاربرد

۲-زیبایی و هم خوانی با محیط

۳-امنیت

۴-مالی و اقتصادی

 

 

۱-کاربرد

فنس و نرده میتواند با اهداف و کاربردهای مختلفی نصب گردد که در این مقاله به شرح این موارد میپردازیم:

ایمنی: فنس و نرده می تواند به دلایل ایمنی نصب گردد مثلا: جهت نگهداری از کودکان و یا حیوانات خانگی در ملک شما و یا جداکردن استخر از بقیه قسمت های حیاط برای جلوگیری از هر گونه حادثه. کارخانه جات تولیدی نوین حصار برای مکان هایی که نیازمند امنیت بالا هستند، فنس هایی با مقاومت بالا و بافت مشبک و قابلیت نصب سیم خاردار روی نرده طراحی و تولید نموده است که گزینه مناسبی جهت  فضاهای امنیتی می باشد.

فنس مخصوص حیوانات

حریم خصوصی:  فنس و حصارمی تواند با ایجاد مانعی بین ملک و دنیای خارج، حریم خصوصی امنی را ایجاد کند. این می تواند به ویژه برای کسانی که در مناطق پرجمعیت یا نزدیک مسیرهای تردد پر رفت و آمد زندگی می کنند مهم باشد.

حریم خطوط ریلی و فرودگاهی: فنس و حصار را میتوان جهت جداسازی خطوط ریلی راه آهن و محصورسازی فضاهای فرودگاهی استفاده نمود. امروزه با توجه به تولید انبوه فنس و حصار میلگردی توسط گروه صنعتی نوین حصار، فنس های نوین حصار میتواند به عنوان جداکننده ای ایمن و مقاوم جهت فنس کشی حریم خطوط ریلی و فرودگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

فضاهای ورزشی: فنس و نرده می تواند برای نرده گذاری زمین های ورزشی از جمله: زمین های فوتبال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس استفاده شود. کارخانه جات تولیدی نوین حصار نرده ویژه­ای (سری SP) جهت محصور سازی فضاهای ورزشی با تنش بالا مانند زمین­های فوتبال طراحی و تولید کرده است.

باغات و زمین های کشاورزی: حصار و فنس را می توان جهت حصارکشی دور باغ و زمین های کشاورزی استفاده نمود.

سیستم های حمل و نقل و ترافیکی: از کاربردهای دیگر فنس و حصار می توان به حصار جداکننده ترافیکی و شهری و ایمن سازی پل ها در سطح شهر اشاره نمود.

شهربازی ها و زمین های بازی: فنس و نرده گزینه مناسبی جهت حفاظت از زمین های بازی کودکان و یا شهربازی ها می باشد. فنس های تولید شده توسط کارخانه جات تولیدی نوین حصار با طیف رنگی گسترده پیشنهاد مناسبی برای این اماکن می باشد.

باغ وحش­ها و مزارع پرورش حیوانات: کیفیت و چگونگی فنس کشی باغ وحش ها، پناهگاه های حیات وحش و سازمان های امداد و نجات که مسئول نگهداری حیوانات وحشی و در معرض خطر یا حیوانات خطرناک هستند، درجه اهمیت بالایی دارد. نرده و فنس های محافظ باید به گونه ای طراحی و تولید شوند که مسئولین این اماکن حیوانات را با کمترین دغدغه نگهداری کنند، ایمنی کارکنان را فراهم کنند و مردم را از آسیب های احتمالی محافظت کنند.

نرده های میلگردی جوشی تولید شده کارخانه جات تولیدی نوین حصار، یکی از رایج ترین انواع نرده می باشد، که با توجه به گستردگی طیف انواع دام و طیور مانند پرندگان پرورشی و یا سایر محصولات حیوانات اهلی در اطراف محیط مزرعه نصب می گردد، همچنین برای تعیین مرزها و جداسازی مناطق خاص میتوان از نرده های میلگردی جوشی نوین حصار استفاده نمود.

حصارکشی اطراف کانالها، رودخانه ها و دریاچه ها: فنس و نرده را میتوان جهت ایمن سازی پل ها و جلوگیری از ورود اشخاص به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها، شبکه های زهکشی و آبرسانی استفاده نمود.

مجتمع های مسکونی، اداری: یکی دیگر از کاربردهای نرده، نرده گذاری و مرزبندی محوطه پروژه های مسکونی،اداری،آموزشی می باشد.

 سایت های نظامی و امنیتی: همچنین نرده و فنس میتواند در راستای محصورسازی سایت های با درجه اهمیت بالا مانند سایت های نظامی، سیاسی، هسته ای و فوق امنیتی، ایزوله نمودن فضای داخلی و پیرامونی این ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

توصیه می کنیم قبل از خرید هرنوع فنس و نرده، هدف خود را از فنس کشی مشخص نمایید.

۲-زیبایی و هم خوانی با محیط

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید فنس و نرده به آن توجه نمود زیبایی و هم خوانی فنس با محیط اطراف می باشد. باید نرده ای را انتخاب کنید که به لحاظ سبک مکمل سایر المان­های پروژه شما و منظره اطراف باشد. طراحی حصار و فنس می تواند بر تصمیم خریدار نیز تأثیر بگذارد. بسته به اولویت و بودجه خریدار، طراحی می تواند از ساده تا پیچیده متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از خریداران ممکن است طراحی حصار ساده را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نرده ای با جزئیات و الگوهای پیچیده را بخواهند. برخی از طرح های کارخانه جات نوین حصار ویژگی خاصی را مانند فرفوژه ­های گل شکل و یا بافت نیمه شفاف ارائه میدهند که می‌تواند زیبایی نرده را افزایش دهد.

۳-امنیت

فنس و نرده می تواند با دور نگه داشتن مزاحمان، جلوگیری از سرگردانی حیوانات خانگی و کودکان و محافظت از ملک در برابر سرقت یا خرابکاری، امنیت را تامین کند. پیشنهاد نوین حصار برای فضاهای امنیتی فنسهای مدل SE-L و SE-V و مدل فوق امنیتی High-Security می باشد.

۴-مالی و اقتصادی

هزینه نرده و حصار فاکتور مهمی است که هنگام خرید فنس باید در نظر گرفته شود. خریداران می­توانند با دیدگاهی اقتصادی در وهله اول بودجه خود را در نظر بگیرند وسپس هزینه حصار را در مقابل مزایای آن بسنجند.

قیمت نرده ها بسته به جنس(چوب-فولاد-پروفیل-آلومینیوم-میلگرد)، اندازه و طرح متفاوت خواهد بود. هر کدام از این مواد مزایا و معایب خود را دارند و از نظر دوام، نگهداری و سایر هزینه­ها متفاوت هستند. به عنوان مثال، نرده‌های چوبی جذاب هستند و می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد، اما علاوه بر گران بودن،  نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند و به اندازه مواد دیگر مانند میلگرد یا فولاد بادوام نیستند. از سوی دیگر، نرده های میلگردی گزینه ی محبوبی هستند زیرا به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و دوام بیشتری دارند. با توجه به اینکه نرده های نوین حصار دارای رنگ پودری کوره ای الکترواستاتیک و پوشش محافظ گالوانیزه هستند نیاز به رنگ آمیزی سالیانه ندارند در نتیجه باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شوند.

سهولت و هزینه نصب حصار نیز یک فاکتور بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود. برخی از نرده ها ممکن است نیاز به نیروی نصب حرفه ای داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است راحت تر نصب شوند و توسط خود خریدار قابل انجام باشد. بهتر است خریداران هنگام خرید نرده فرآیند نصب و هزینه های مربوط به آن را نیز در نظر بگیرند. در نظر گرفتن زمان نصب حصار نیز مهم است، به خصوص اگر ملک نیاز به عملیات سنگین حصار کشی داشته باشد. نرده های نوین حصار با توجه به پیش ساخته بودن آنها نصب بسیار آسانی دارند.

در پایان، خرید نرده تصمیمی است که باید پس از بررسی دقیق عوامل ذکر شده در بالا اتخاذ شود. کاربرد، امنیت، طراحی و زیبایی، هزینه، نصب و مقررات محلی برخی از عواملی هستند که می توانند بر تصمیم خریدار تأثیر بگذارند. مهم است که قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب هر یک از عوامل را بسنجید تا مطمئن شوید که حصار نیازها و ترجیحات شما را برآورده می کند.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *