از چه فنداسیون هایی میتوان جهت نصب انواع فنس استفاده کرد؟

فنداسیون

از چه فنداسیون هایی میتوان جهت نصب انواع فنس استفاده کرد؟

محصورسازی اماکن و محوطه ها با نرده های میلگردی راهی عالی برای افزایش حریم خصوصی و امنیت می باشد. اما قبل از نصب فنس ها، ابتدا می بایست نوع فنداسیون مناسب نرده ها را انتخاب کنید. زیرا انتخاب نوع فنداسیون، یکی از فاکتورهایی است که بر روی زیبایی بصری و میزان مقاومت و همچنین هزینه های تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

انواع مختلفی از فنداسیون ها برای نصب نرده وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در ادامه نگاهی به برخی از محبوب ترین انواع فنداسیون ها برای نصب نرده می پردازیم.

البته در صورتیکه ارتفاع نرده انتخابی شما زیر ۱.۵ متر باشد و بستر حصارکشی نیز مقاوم(آسفالت، سنگ، بتن و…) باشد بدون اجرای فنداسیون می توان فنس ها را بوسیله پیچ های رول بولت و پلیت های متصل به پایه سوراخ دار، نصب نمود.

انواع فنداسیون ها:

فنداسیون های منفرد پیش ساخته بتنی: این فنداسیون ها یکی از رایج ترین انواع فنداسیون برای نصب نرده ها می باشد. فنداسیون های منفرد پیش ساخته به گونه ای طراحی شده اند که بستر مستحکمی جهت نصب نرده ها هستند. اجرای این فنداسیون ها به علت پیش ساخته بودن بسیار ساده و آسان می باشد.

فنداسیون های برجا منفرد: این فنداسیون ها در محل اجرا می شوند و به صورت منفرد، زیر هر پایه با ابعاد مورد نیاز، با توجه به نوع و ارتفاع نرده  طراحی می گردند. جهت اجرای این فنداسیون ها، ابتدا می بایست حفاری زمین به ابعاد مورد نیاز انجام شود و سپس قالب بندی بتن اجرا شود و بتن ریزی صورت گیرد.

منفرد برجا

فنداسیون های برجا نواری(شناژ طولی): این فنداسیون ها به صورت نواری در طول مسییر نرده گذاری اجرا می شوند و با استفاده از فولاد مسلح می شوند. طراحی آرماتوربندی این شناژها به ارتفاع و وزن و طول نرده ها بستگی دارد.

فنداسیون های گابیونی: این فنداسیون ها گزینه عالی برای جلوه و حس طبیعی تر حصارکشی می باشد. این فنداسیون ها باکس های فلزی هستند که درون آنها سنگ چینی انجام می شود و پایه های حصار در این باکس های پر از سنگ مدفون می شود.

در نهایت باید بگوییم که؛ مهم نیست چه نوع فنداسیونی را برای نرده خود انتخاب می کنید، مهم است که از نصب صحیح آن اطمینان حاصل کنید. یک نصاب نیمه متخصص می تواند در انتخاب نوع فنداسیون مناسب و اطمینان از نصب صحیح آن کمک نمایید.

با پایه و اساس مناسب، حصار شما ایمن خواهد شد و سال ها حریم و امنیت را برای شما فراهم می کنند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *