مش رول جایگزین فنس توری

مش رول

مش رول جایگزین فنس توری

مش رول چیست؟

مش رولی عموما به شبکه های پیش جوش شده گفته می شود لیکن از انواع مش رولی میتوان به شبکه های رولی  Pvc اشاره کرد. این مش ها می توانند از میلگردهای گرم گالوانیزه شده و یا میلگردهای سیاه با روکش گالوانیزه سرد تولید شوند.همچنین در موارد موردنیاز پوشش رنگ نیز می تواند به عنوان پوشش محافظ بر روی مش های رولی به کار برده شود.

کاربردهای مش رول

یکی از کاربردهای مش رولی در زمینه های عمرانی، مقاوم سازی خاک برای کاربردهای دیوارهای حائل، مهار ریزش خاک و … می باشد، به این صورت که پس از خاک ریزی لایه های مش رولی قرار می گیرند و سپس لایه های بعدی خاک اجرا شده و کوبیده می شوند.

 مش رول ها(توری مشبک)عمدتا به منظور مسلح کردن بتن و بهبود مقاومت کششی بتن و همچنین جلوگیری از ریزش خاک و گودبرداری ها استفاده می شود.

ساخت سقف های کامپوزیتی، تونل سازی، پل سازی ها و ساخت کانال های آبرسانی نیز از دیگر موارد مصرف آنها می باشد.

با توجه به مقرون به صرفه بودن مش های رولی در برابر انواع فنس و توری های حصاری بافتنی استفاده از این محصولات به عنوان جداکننده های موقت و ثابت و به عنوان جایگزین فنس و توری بافتنی رایج می باشد.

یکی از علل جایگزین مش های رولی به عنوان فنس پیش جوش شده بودن این مش هاست، زیرا زمان عبور این مش ها نسبت به توری های بافتنی بالاتر می باشد. مش های بافتنی با بریده شدن میلگرد اصلی بافتشان قابل بازشدن می باشند درصورتیکه مش های رولی اینگونه نیستند و باید برای عبور از این مش ها تک تک میلگردها بریده شوند.

همچنین از مش های رولی جهت محصورسازی مزارع و پروشگاه های حیوانات جهت جلوگیری از خروج احشام به خارج محوطه و ورود حیوانات وحشی به داخل محوطه می توان استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای مش رولی می توان به کاربردها در زمینه ساخت و ساز نیز اشاره نمود به عنوان مثال به کار گیری در انواع فنداسیون و زیرساخت ها و همچنین کاربرد در سقف های فضای(خرپای سه بعدی) این محصولات کاربردهای نظیر آماتوربندی های پیش ساخته را نیز دارند.

مزایای مش رول

۱-اقتصادی بودن: با توجه به اینکه مش رول ها عموما سبک تولید می شوند نمره مفتول به کار رفته در این مش ها نسبت به فنس پایین تر می باشد. توصیه می شود در مصارف با درجه اهمیت پایین تر، از مش رول ها استفاده شود.

۲-مقاومت بالای مش رول نسبت به فنس توری: همانطور که می دانید مش رول ها توسط جوش نقطه ای به صورت دستی و یا به صورت ماشینی تولید می شوند و هر نقطه جوشی قابلیت تحمل بار وارده بالا را دارد.

فنس توری عموما از مفتول های با نمره پایین تولید می شوند و همچنین اکثر فنس های توری موجود در بازار به صورت بافتنی هستند در مقایسه مقاومت مش رول ها و فنس های توری باید بگوییم مش رول ها بسیار موثرتر و مقاوم تر برای کاربری های با درجه اهمیت پایین هستند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *