مراحل تولید نرده های کارخانه نوین حصار

مراحل تولید نرده های کارخانه نوین حصار

نرده میلگردی صنعتی چگونه تولید می شود؟

فعالیت های نوین حصار در بحث تولید نرده به صورت تخصصی با بهره گیری از ماشین آلات تمام اتوماتیک می باشد. خط تولید کارخانه نوین حصار در رسته صنایع مفتولی جای می گیرد که با بهره گیری از تجهیزات و دانش تیم تحقیق و توسعه  R&D توانسته ایم اعتبار خود را در بازارهای داخل و خارج از کشور افزایش دهیم. از جمله محصولات مفتولی کارخانه تولیدی نوین حصار می توان به انواع نرده میلگردی صنعتی، مش رولها، سینی مش، سیم خاردارها(تبرسیم ها) اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم که مراحل تولید نرده میلگردی پیش ساخته را بررسی کنیم:

مرحله اول:

در ابتدا مفتول خام به صورت کلاف با قطر(۶ میلی متر) خریداری می شود؛ سپس این کلاف ها توسط دستگاه های اتوماتیک کشیده شده و به کلاف های میلگردی با قطر کمتر تبدیل می شوند. دستگاه های کشش مجهز به دوزه ها با سایزهای متغیر می باشند که امکان کشیده شدن کلاف های میلگردی با قطرهای متفاوت را فراهم می کنند.(دوزه یک قطعه فولاد سخت می باشد که از آن به عنوان مبدل قطرهای متفاوت میلگرد استفاده می شود.) طی هر مرحله کشش ۴۵/۰ از قطر مفتول کم می شود.

مرحله دوم:

در این مرحله کلاف های کشیده شده اسید شویی می شوند تا هر گونه چربی از سطح کلاف های میلگردی جدا شود و پوسته گیری نیز صورت می گیرد. پس از اسید شویی،کلاف ها با آب شستشو می شوند تا سایر ناخالصی ها و مواد زایده از سطح کلافها پاک شوند.

لازم به ذکر است که عملیات کشش صرفا بر روی مفتول سیاه خام انجام می شود و مفتول هایی با پوشش گالوانیزه مطابق سفارشات با قطر مفتول تعیین شده خریداری می شوند و تحت عملیات کشش قرار نمی گیرند.

مرحله سوم:

بعد از مرحله اسید شویی میلگردها طی دو مرحله توسط آب شستشو می شوند تا سطوح اسیدی تمیز شوند.

مرحله چهارم:

در این مرحله میلگردها دور قرقره جمع می شوند وسپس قرقره ها را روی دستگاه شاخه کن قرار می دهیم تا در مرحله بعد میلگردها توسط دستگاه شاخه کن برش داده شوند.

                                    ویدئوی دستگاه شاخه کن مفتول 

 

مرحله پنجم:

در این مرحله میلگردهای سیاه و یا میلگردهای گالوانیزه در دستگاه قرار می گیرند و با توجه به ابعاد محصول سفارش برش داده می شوند. (کلیه دستگاه ها در این مرحله بوسیله ی برنامه ای که برای آنها تنظیم می شوند کار می کنند.)

در مرحله شاخه کردن اگر محصول سفارش نیاز به فرفوژه شده داشته باشد، اپراتور دستگاه پس از شاخه شدن میلگردها، آنها را توسط دستگاه های مخصوص، گل شکل می کنند.

مرحله ششم:

در این مرحله میلگردهای اسیدشویی شده و شاخه شده در دستگاه مخصوص جوشکاری قرار می گیرند و توسط جوش نقطه ای با الکترودهای مخصوص جوش داده می شوند و پانل نرده ها به صورت شبکه های پیش جوش شده تولید می شوند پس از این مرحله بر روی پانل ها برس کشیده می شود تا گرد و غبار ناشی از جوشکاری که بر روی پانل ها نشسته اند تمیز شوند، برس کشیدن پانل ها به پذیرش بهتررنگ کمک می کنند.

مرحله هفتم:

پس از برس کشی پانل ها، خم های مقاومتی در بدنه پانل شکل دهی می شوند با سیستم استپ گذاری بر روی پانل ها خم های مقاومتی را ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم:

پس از شکل دهی خم های مقاومتی در بدنه پانل شبکه های پیش جوش شده متشکل از میلگرد سیاه به مدت دو ساعت در درون کوره قرار می گیرند تا کاملا پخته شوند و هر گونه چربی و کثیفی از روی پانل ها زدوده شود.

پانل های متشکل از میلگردهای گالوانیزه، نیاز به پخته شدن در درون کوره را ندارند زیرا میلگردهای گالوانیزه با قطرهای لازمه تامین می شوند و عملیات کشش و اسیدشویی بر روی آنها صورت نمی گیرد. دمای کوره حدودا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

مرحله نهم:

در این مرحله پروفیل پایه نرده ها همزمان با تولید پانل ها با توجه به ارتفاع مورد نظر در سفارش برش خورده و پانچ های مورد نیاز جهت نصب اتصالات بر روی پایه ها ایجاد می شوند.

مرحله دهم:

پانل ها پس از پخته شدن در کوره وارد محفظه های پاشش رنگ الکترواستاتیکی می شوند، در این مرحله رنگ و محصولات با باردارشدن و ایجاد و ایجاد قطب مثبت و منفی بین آنها آماده پذیرش رنگ می شوند.

پانل ها به صورت آویزشده وارد گان های رنگ می شوند و عملیات پاشش رنگ بر روی آنها اجرا می شوند سپس پانل ها توسط ریل ها به کوره ها متصل می شوند تا برای مدت کافی پخته شوند.

مرحله یازدهم:

پس از رنگ آمیزی پانل ها و پایه ها و کلیه بست و اتصالات، همگی محصولات آماده بسته بندی می شوند. بسته بندی پانل ها بر روی پالت های چوبی  ۱۰۰ تایی صورت می گیرند و بوسیله ی پلاستیک استرچ پوشانده می شوند تا از هر گونه آلودگی آسیب های جزئی در امان بمانند.

در نهایت پس از بسته بندی، محصولات آماده حمل می شوند تا به دست مشتریان عزیزمان برسند.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *